За підсумками 2023 року Україна стала четвертою країною світу, за новинами якої найбільш уважно стежило людство.
Про це свідчить Глобальний індекс м’якої сили, йдеться в релізі Brand Ukraine, переданому Укрінформу.
Торік Україна посіла у Глобальному індекс м’якої сили 44-те місце зі 193. У порівнянні з 2022-м наша країна опустилася на сім позицій.
«Якщо у 2022 році Україна продемонструвала безпрецедентне зростання оцінки своєї м’якої сили, піднявшись на 14 позицій до 37-го місця в рейтингу, то у 2023-му наші показники дещо впали. Так, на другий рік повномасштабної війни наш загальний бал м’якої сили понизився на 1,2 пункту, призвівши до відкату України до 44-ї позиції індексу. Попри це, Україна зберегла глобальну видимість, ставши 16-ю найбільш упізнаваною країною світу», — зазначається в релізі.
Серед досягнень України у 2023 році — значні успіхи у сфері медіа та комунікацій. За цим параметром наша країна піднялася на 14 позицій, сягнувши 31-го місця у рейтингу. Крім того, ми стали четвертою країною світу, за новинами якої стежить людство, та посіли 23-тє місце за рівнем впливу на міжнародній арені.
Водночас репутація України за рік великої війни повернулася до рівня 2021 року. Зокрема, отримано нижчі бали в категоріях “Бізнес і торгівля”, “Культурна спадщина”, “Врядування”, “Освіта й наука” і “Люди та цінності”.
“Цьогорічне погіршення показників України у Глобальному індексі м’якої сили неприємне, але очікуване. Шок світової громадськості, спричинений повномасштабним вторгненням Росії, поступово минув, і сприйняття України за кордоном частково повернулося до показників 2021 року. Попри те, що більшість іноземців, особливо в країнах Заходу, досі підтримують Україну та щиро захоплюються нашою боротьбою за свободу та незалежність, результати індексу переконливо демонструють, що комунікаційні підходи та меседжі, які добре працювали на початку великої війни, зараз уже вичерпали себе”, — прокоментувала ситуацію голова Brand Ukraine Марія Липяцька.
За її словами, аби зберегти світову увагу та підсилити позитивне ставлення до України за кордоном у майбутньому, потрібно бути актуальними міжнародному порядку денному, розширювати спектр тем, крізь призму яких ми розповідаємо світові про нашу країну, та базувати наші зовнішні комунікації на стратегії, політиках і даних.
Глобальний індекс м’якої сили (Global Soft Power Index) — це міжнародне дослідження сприйняття національних брендів, яке щорічно проводить консалтингова агенція зі стратегії та оцінки брендів Brand Finance. Він оцінює м’яку силу країн за показниками “Бізнес і торгівля”, “Медіа та комунікації”, “Культура та спадщина”, “Освіта та наука”, “Люди та цінності”, “Міжнародні відносини”, “Врядування” та “Сталий розвиток”.
У 2023 році організатори опитали понад 150 тисяч респондентів — вперше в усіх 193 країнах, визнаних ООН (роком раніше дослідження охопило 121 країну). Розширення переліку учасників вплинуло на результати країн, які було долучено до рейтингу в попередні роки, посиливши конкуренцію за місця на нижчих щаблях.